ღ ஜღ عاشقانه های من برای توღ ஜღ

پلکهای مرطوب مرا باور کن ، این باران نیست که میبارد ، صدای خسته ی من است که از چشمانم بیرون میریزند...

ღ ஜღ عاشقانه های من برای توღ ஜღ

پلکهای مرطوب مرا باور کن ، این باران نیست که میبارد ، صدای خسته ی من است که از چشمانم بیرون میریزند...

دل آشفته

 

 

 

گذشت زمان برای آنان که در انتظارند بسیار کند برای آنان که می هراسند بسیار تند برای کسانی که زانوی غم به بغل میگیرند بسیار طولانی و برای کسانی که سرخوشند بسیار کوتاه است اما برای کسانی که عشق می ورزند ..آغاز و پایانی نیست و زمان تا ابدیت ادامه دارد . ویلیام شکسپیر

######

باز در کلبه ی عشق عکس تو مرا ابری کرد.عکس تو خنده به لب داشت ولی اشک چشم مرا جاری کرد

######

سوختم باران بزن شاید تو خاموشم کنی / شاید امشب سوزش این زخم ها را کم کنی آه باران من سراپای وجودم آتش است / پس بزن باران بزن شاید تو خاموشم کنی

######

گه اشک ریختن در فراغش گناهه اگه بغض کردن وقت رفتنش گناهه اگه احساس تنهائی کردن در نبود اون گناهه اگه با خیال اون به سر بردن گناهه پس روی قبرم بنویسید گناهکارترین آدم روی زمین اره عزیزهر شب صدایت در گوشم زمزمه می شه ونگاهت در ذهنم مجسم می شه ولی من تو را می خواهم نه خیالت را می دونم تو هنوز باور نکردی که من بتونم منتظرت بمونم ولی باید بهت بگم تو هنوز من و نشناختی فقط اینا بدون که من حتی حاضرم نفس هایم راهم برای بودن وادامه های نفس های تو بدم

######

تورادرزندان دلم محکوم می کنم تادردادگاه عشق اعتراف کنی که دوستم داری.

######

زندگی کتابی است پرماجرا،

هیچگاه انرا به خاطر یک ورقش دور نینداز

######

تنها پاداش عشق، تجربه‌ی عاشقی است

######

حقیقت از همه چیز پایدارتره، اما همیشه پشت یک نقابه. ..،

نقابی که بودن یا نبودنش دست خود آدماس

######

چرا غمگینی؟عاشق شدم!!!!

آیا عشق شیرین است؟بله....شیرین تر از زندگی!!!!

چرا تنهایی؟ویژگی عاشق هاست!!!!

لذت تنهایی چیست؟فکر به او و خاطرات او!!!!

چرا می روی؟برای اینکه او رفت!!!!

دلت کجاست؟پیش او!!!!

قلبت کجاست؟او برده!!!!

پس حتما بی رحم بوده؟نه...اصلا!!!!

چرا؟چون باز هم او را می پرستم
 
######

فقط کسی معنی دل تنگی را درک می کند که طعم وابستگی را چشیده باشد

پس هیچوقت به کسی وابسته نشو که سر انجام آن وابستگی دلتنگیست

######

پازل دل یکی رو بهم ریختن هنر نیست .....

هر وقت با تیکه های شکسته ی دل یک نفر یک پازل دل جدید براش ساختی

هنر کردی
 
######

مرد به کرات عشق میورزد، اما کم. زن به ندرت، اما بسیار.

######

سلام به قاصدکهای خبر رسان که محکوم به خبرند

و سلام به شقایقهایی که محکوم به عشقند

و سلام به تو که محکوم به دوست داشتنی...!

######

اونروز که فریاد زدی دوستت دارم  گفتم بلندتر نمی شنوم

ولی امروز که توی گوشم آروم گفتی دیگه دوستت ندارم گفتم :آروم بگو بقیه میشنوند

######

کاشکی در کوچه های کودکی گم میشدم    

                                           هم صدای قاصدکهای تکلم میشدم

می نشستم زیر آواز سپید چلچله          

                                           بار دیگر خیس باران ترنم میشدم

زندگی را میدویدم تا فراسوی امید           

                                          تا که در چشم تماشا یک توهم میشدم

آرزو میچیدم از رنگین کمان شاپرک           

                                         باز هم در جنگل پروانه ها گم میشدم

کوچ میکردم از این تنهایی خاکستری          

                                        باز هم همسایه لبخند مردم میشدم

کودکی آن سوی حسرت چشم در راه من است     

                                       کاشکی در کوچه های کودکی گم میشدم

######

دختر زیبایی بود. پشت پنجره بود. او هم نگاه پسر میکرد. نگاهش که ادامه داشت پسر جرأت کرد. اشاره کرد که دختر بیرون  بیاید. دختر لبخند زد.

بعدا پسر فهمید چه لبخند تلخی است. نگاه هم  میکردند. پسر این

پا و آن پا کرد. سه بار تا سر کوچه رفت و برگشت. باز با

دست اشاره کرد  که  دختر بیرون بیاید. صورت دختر

گرد و معصومانه بودکاغذ مچاله شده ای را از پنجره  

بیرون انداخت. رویش نوشته شده بود:
  از من بگذر...چون نمیتوانم

.::من فلج هستم::.

######

بالهای استعاری

 

خسته ام از آرزوها،آرزوهای شعاری

شوق پرواز مجازی،بال های استعاری

لحظه های کاغذی را روز و شب تکرار کردن

خاطرات بایگانی،زندگی های اداری

آفتاب زرد و غمگین،پله های رو به پایین

سقف های سرد و سنگین،آسمانهای اجاری

با نگاهی سر شکسته،چشمهای پینه بسته

خسته از درهای بسته،خسته از چشم انتظاری

صندلی های خمیده،میزهای صف کشیده

خنده های لب پریده،گریه های اختیاری

عصر جدولهای خالی،پارکهای این حوالی

پرسه های بی خیالی،نیمکتهای خماری

سرنوشت روزها روی هم سنجاق کردم:

شنبه های بی پناهی،جمعه های بی قراری

عاقبت پرونده ام را با غبار آرزوها

خاک خواهد بست روزی،باد خواهد برد باری

روی میز خالی من،صفحه ی باز حوادث

در ستون تسلیت ها نامی از ما یادگاری

 

قیصر امین پور

 

######

 

گمگشته 

من به مردی وفا نمودم و او

پشت پا زد به عشق و امیدم

هر چه دادم به او حلالش باد

غیر از آن دل که مفت بخشیدم

دل من کودکی سبکسر بود

خود ندانم چگونه رامش کرد

او که می گفت دوستت دارم

پس چرا زهر غم بجامش کرد 

اگر از شهد آتشین لب من

جرعه ای نوش کرد و شد سرمست

حسرتم نیست زآنکه این لب را

بوسه های نداده بسیار است

باز هم در نگاه خاموشم

قصه های نگفته ای دارم

باز هم چون به تن کنم جامه

فتنه های نهفته ای دارم 

باز هم می توان به گیسویم

چنگی از روی عشق ومستی زد

باز هم می توان در آغوشم

پشت پا بر جهان هستی زد

باز هم می دود به دنبالم

دیدگانی پر از امید و نیاز

باز هم با هزار خواهش گنگ

می دهندم بسوی خویش آواز 

باز هم دارم آنچه را که شبی

ریختم چون شراب در کامش

دارم آن سینه را که او می گفت

تکیه گاهیست بهر آلامش

زانچه دادم به او مرا غم نیست

حسرت و اضطراب و ماتم نیست

غیر از آن دل که پر نشد جایش

بخدا چیز دیگرم کم نیست 

کو دلم کو دلی که برد و نداد

غارتم کرده، داد می خواهم

دل خونین مرا چکار آید

دلی آزاد و شاد می خواهم

دگرم آرزوی عشقی نیست

بی دلان را چه آرزو باشد

دل اگر بود باز می نالید

که هنوزم نظر باو باشد

او که از من برید و ترکم کرد

پس چرا پس نداد آن دل را

وای بر من که مفت بخشیدم

دل آشفته حال غافل را

فروغ فرخزاد

######

 

شرمنده

 

 

وقتی عشقت تنهات گذاشت, نگران خودت نباش که بعد از او چه کار کنی, شرمنده دلت باش که بهت اطمینان کرد

متفاوت

 

 

همه واسه دوستاشون گل می فرسند من موندم واسه گلم چی بفرسم

******

دو چیز هیچ وقت از یاد آدما نمیره: 1-دوستای خوب 2-روزای خوب...
یه چیز هم هیچ وقت از دل آدما نمیره: روزای خوبی که با دوستای خوب گذشت

******

تقصیر دلم چیست اگر روی تو زیباست
حاجت به بیان نیست که از روی تو پیداست
من تشنه ی یک لحظه تماشای تو هستم
افسوس که یک لحظه تماشای تو رویاست

******

من یک قطره ام تو یک دریا؛ من یک پرنده ام تو آواز؛ من یک ابرم تو یک دریا؛ من یک بهانم تو دلیل پرواز.

******

کاش "یکی بود یکی نبود" اول قصه ها نبود
اون که تو قصه مونده بود از اون یکی جدا نبود

******

اگه عالم رود یادم
تو از یادم نخواهی رفت
به شرط آنکه گهگاهی
تو هم از ما کنی یادی

******

توی جاده به یه تابلو رسیدم که روش نوشته بود : دوست داشتن دل می خواهد نه دلیل! از ته دلم دوستت دارم بی هیچ دلیل !

******

زیباترین عکسها در اتاقهای تاریک ظاهر میشن! پس هر وقت تو قسمت تاریک زندگیت واقع شدی .. بدون که خدا می خواد 1 تصویر زیبا ازت بسازه

******

تغییر نتیجه امروز،فردایی متفاوت را رقم میزند.
به آنها که در زندگی راه های دشوار و والا را انتخاب میکنند،
پاداش برتر داده خواهد شد

******

   
همیشه دوست داشتم ابر باشم
چون ابر انقدر شهامت داره که هر وقت دلش میگیره
جلوی همه گریه کنه
  ******

وقتی تو رو دیدم کارگردان قلبم گفت: نور, صدا, حرکت و من برای بدست آوردنت چه نقش ها که بازی نکردم

******

آنکه می‌خواهد روزی پریدن آموزد، نخست می‌باید ایستادن، راه رفتن، دویدن و بالارفتن آموزد. پرواز را با پرواز آغاز نمی‌کنند

******

اشکاتو پاک کن همسفر ! گاهی باید بازی را باخت، اما یادت باشه که باز، میشه زندگی را ساخت....

******

آنچه نایاب است در عالم وفا ومهر ماست ورنه در گلزار هستی سرو وگل نایاب نیست گر ترا با ما تعلق نیست مرا شوق هست ور ترا بی ما صبوری هست مرا تاب نیست گفتی اندر خواب بینی بعد از این روی مرا ماه من در چشم عاشق آب هست وخواب نیست

******

عشق خاطره ایست که زمان را قدرت نابودی آن نیست

******

خدا جون وقتی مرا نقاشی می کردی زیبا نقاشی ام کردی ممنون!!! سالم نقاشی ام کردی باز هم ممنون... با غرور نقاشی ام کردی باز هم ممنون... ولی آخه خدا جونم چرا تنها نقاشی ام کردی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

******

برای کشتن یک پرنده یک قیچی کافیست.لازم نیست آنرا در قلبش فرو کنی یا گلویش را با آن بشکافی.پرهایش را بزن خاطره ی پریدن با او کاری میکند که خودش را به اعماق دره ها پرت میکند

******

در هنگام مشکلات زندگی با خدا بودن بهتر از ناخدا بودن است

******

روز اول گل سرخی برام اوردی گفتی برای همیشه دوستت دارم روز دوم گل زردی برایم اوردی گفتی دوستت ندارم روز سوم گل سفیدی برایم اوردی و سر قبرم گذاشتی و گفتی منو ببخش فقط یه شوخی بود

******

لبخند بهانه ای است برای زنده بودن لحظه هایت سرشار از این بهانه

******

بی خبر از همدیگر آسودن چه سود؟بر مزار مردگان خویش نالیدن چه سود؟زنده را باید به فریادش رسید ور نه بر سنگ مزارش آب پاشیدن چه سود؟

******

عشق به خدا اولین حکمی بود که صادر شد اما عشق به تو اولین حکمی بود که اجرا شد

******

همیشه تو بودی که درد دلم را بهت میگفتم حالا چه کار کنم که تو خود شدی درد دلم......

******

 

گل

 

€>---->-----

€>---->-----

€>---->-----

میدونی اینا چیه؟

اینا گلن که مثل تو خوشگلن....اما یه فرقی با تو دارن

اونا خیلی زیادند ولی تو یه دونه ای

 

                                              ******

 

دنیا دو روز است یک روز با تو یک روز بر علیه تو ........... روزی که با توست مغرور نشو .... روزی که بر علیه توست ما یوس نشو

 

                                              ******

 

بی تو نه امورجهان لنگ میشه
نه بین زمین و اسمون جنگ میشه
نه کوه اب میشه
نه اب سنگ میشه
فقط دل من واسه تو تنگ میشه

 

                                            ******

 

زندگی دفتری از خاطره هاست. یک نفر در دل شب ، یک نفر در دل خاک ، یک نفر همدم خوشبختی هاست ، یک نفر همسفر سختی هاست ،چشم تا باز کنیم عمرمان می گذرد... ما همه همسفریم

 

                                             ******

 

-روی تخته سنگی نوشته شده بود: اگرجوانی عاشق شد چه کند؟ من هم زیر آن نوشتم: باید صبر کند. برای بار دوم که از آنجا گذر کردم زیر نوشته ی من کسی نوشته بود: اگر صبر نداشته باشد چه کند؟ من هم با بی حوصلگی نوشتم: بمیرد بهتر است. برای بار سوم که از آنجا عبور می کردم. انتظار داشتم زیر نوشته من نوشته ای باشد. اما زیر تخته سنگ جوانی را مرده یافتم

 

                                              ******

 

همه عمر بر ندارم سر از این خمار مستی که هنوز من نبودم که تو در دلم نشستی

 

                                             ******

 

اگر فکر می کنی که بی تو می میرم بسیار درست فکر کرده ای! خب تو که می دانی نبودنت را تاب نمی آورم ...پس بمان

 

                                             ******

 

دنیا را بد ساخته اند......... کسی را که دوست داری،تورادوست نمی دارد. کسی که تورا دوست دارد ،تو دوستش نمی داری اما کسی که تو دوستش داری و او هم تو را دوست دارد به رسم و آئین هرگز به هم نمی رسند و این رنج است . زندگی یعنی این

 

                                             ******

 

 

گفتم دوستت دارم نگاهی به من کرد و گفت:چند تا؟ دستام رو بالا آوردم و تمام انگشتهای دستمو نشونش دادم اما اون به کف دستام نگاه می کرد که خالی بود!... 

                                             ******

 


دوستی یک حادثه است و جدایی یک قانون . پس باید حادثه جو باشیم و و قانون را بشکنیم...

                                              ******

 


اگر دنیای ما دنیای سنگ است بدان سنگینی سنگ هم قشنگ است اگر دنیای ما دنیای درد است بدان عاشق شدن از بحررنج است اگر عاشق شدن پس یک گناه است دل عاشق شکستن صد گناه است...

                                              ****** 


عشق ورزیدن را ازکویربیاموزیم که دریا بودنش را به آفتاب بخشید...

                                              ******

 

بااشک،تمام کوچه راترکردم،

رفتیو ندیدی که چه محشرکردم.

دیشب که سکوت خانه دق مرگم کرد

دلبستگی ام رابه توباورکردم.

 

                                             ******

 

اگه میتونستم مجازاتت کنم،

ازت میخواستم به اندازه ایی که دوست دارم،

دوسم داشته باشی.

 

                                             ******

 

چقدر خوبه بدونی تو این دنیای هرج و مرج و تنهایی ،

یه نفر هست که دوستت داره به فکرته و یک روز میاد و از هرچی غمه نجاتت میده.

 

                                             ******

 

گریه کردم اشک بردلم مرحم نشد

ناله کردم ذره ای ازدردهایم کم نشد

درگلستان بوی گل بسیاربوییدم ولی

ازهزاران گل گلی همچون توپیدا نشد.

 

                                      ******

 

به فکر ماندن نباش همه ی ما میرویم و تنها خداست که میماند.

 

                                                 ******

 

به دریا شکوه بردم از شب دشت وزین عمری که تلخ تلخ بگذشت

به هر موجی که می گفتم غم خویش سری می زد به سنگ و باز می گشت

 

                                               ******

 

وقتی زمانی رسید که خواستی قلبت رو به کسی تقدیم کنی ..

اول مطمئن شو که اون قلبتو نمی شکنه. چون قلب شکسته لوازم یدکی نداره